Wil je snel afvallen?

Snel afvallen tips

Voel jij je dik of wil je een paar centimeter kwijt?

Dan moet je door blijven lezen. Ik laat je zien hoe je snel kan afvallen met behulp van tips. Deze helpen je om van de overtollige kilo’s af te komen, krijg eindelijk het lichaam waar jij al zo lang van droomt!

Er zijn veel adviezen en tips die je kunt volgen. Maar het is van groot belang dat dit op een veilige en gezonde manier gebeurt. Bovendien moet je alle nodige maatregelen nemen, om ervoor te zorgen dat je het gewicht niet terug krijgt als je stopt met een dieet. In dit artikel geef ik je 5 tips, die je helpen in jouw strijd tegen de ongewenste kilo’s.

Als je snel wil afvallen, dan moet je goed op je eetpatroon letten. Wees voorzichtig met wat je dagelijks eet en drinkt. Bepaal voor jezelf wat er moet veranderen en pas de volgende tips toe in je vernieuwde levensstijl.

 

Snel afvallen tips

1 Verminder je dagelijkse calorie-inname!

Een gram vet bevat ongeveer twee keer zoveel calorieën als een gram eiwit of een gram koolhydraten. Beperk voedingsmiddelen met een hoog gehalte aan vet. Kies voor producten met minder vet en calorieën. Als het mogelijk is kan je bijvoorbeeld ook vet van het vlees wegsnijden. In je vernieuwde levensstijl dien je ook producten te eten met weinig calorieën en vetten, zoals groente en fruit. Producten die rijk zijn aan vezels zijn uitstekende keuzes. Kies bijvoorbeeld voor bruin brood, in plaats van wit.

 

2 Let op de grootte van je porties!

In afgelopen 20 jaar zijn de grootte van de porties flink gestegen. Hierbij gaat het vooral om de kant en klare maatlijden en snacks. Dit betekent dus dat we onbewust meer calorieën consumeren dan nodig is. Je lichaam gaat wennen aan het eten van grotere porties, waardoor je je minder snel vol gaat voelen. Eet minder aardappelen, pasta, rijst en vette producten en snoep. Eet in plaats daarvan meer groente en fruit en je zult snel afvallen.

 

3 Let op met wat je drinkt!

Snel afvallen gaat niet zomaar. Stop met het drinken van alcohol en suikerbevattende dranken, zoals chocolademelk, frisdrank & vruchtensappen. Vervang ze met water, thee, koffie of een drankje met kunstmatige zoetstoffen. Dranken die suikers bevatten, voegen alleen onnodige calorieën toe aan je dieet. Bovendien geven ze je geen extra gevoel van verzadiging.

 

4 Eet vaker!

Nee, ik heb niet gezegd dat je meer moet eten. Ik wil dat je vaker kleine porties eet, verspreid over de hele dag. Je kunt snel afvallen door het verhogen van je stofwisseling. Een trefzekere manier om dat te doen is je lichaam laten weten dat je een stabiele energiebron hebt. Als je lichaam weet dat het voldoende voeding binnen krijgt, dan zal je lichaam geen calorieën opslaan als vet.

 

5 Drink veel water!

Hoeveel water drink jij elke dag? Water heeft een belangrijke rol in de stofwisseling van jouw lichaam, het houd je verbranding actief. Hierboven heb je al kunnen lezen dat een hoge stofwisseling belangrijk is als je snel wil afvallen. Met een verhoogde stofwisseling val je namelijk sneller af. Wanneer je dorst hebt, denken veel mensen onterecht dat ze ook gelijk een hapje moeten eten. De volgende keer dat je hunkert naar een snack, probeer dan een glaasje water te drinken. Water vult goed en bevat geen calorieën. Een goede tip is om een glas water te drinken voor elke maaltijd. Onderzoek toont aan dat mensen die water drinken voor de maaltijd, de neiging hebben om minder te eten.

Dat was het voor vandaag, deze tips zijn bedoeld als een startpunt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *