Een gezond gewicht en een gezond lichaam

Gezond afvallen

Het is belangrijk om goed voor je lichaam te zorgen, zodat je fysiek en mentaal in balans bent. Wanneer een van die twee niet helemaal goed zit, heeft dit weer een wisselwerking op het andere. Wanneer je bijvoorbeeld ziek bent, kan dit invloed hebben om je mentale gezondheid en andersom. Het is daarom erg belangrijk dat je fysieke én mentale gezondheid goed in balans zijn. Op die manier kun jij het beste uit jezelf halen! Ben jij benieuwd of jij een gezond gewicht hebt? Kijk dan eens op www.bmiberekenen.nl en bereken daar snel een eenvoudig jouw BMI en kom er achter hoe gezond jij bent.

 

Gezonde voeding helpt je lichaam én je geest

Wanneer je gezond eet, heeft niet alleen je lichaam hier profijt van, ook je geest. Want stel je eens voor dat je een week lang alleen maar fast food eet, voel je je dan gelukkig of baal je dan stiekem een beetje van jezelf? Begrijp me niet verkeerd, genieten en ‘ongezond’ eten hoort er zeker bij, maar vergeet niet dat balans hierin erg belangrijk is. Wanneer je over het algemeen gezond eet, zul je merken dat je geest hier ook profijt van heeft. Je zult je gelukkiger voelen en trots zijn op jezelf. Ook zul je hierdoor beter in je vel komen te zitten doordat gezonde voeding zorgt voor een mooier lichaam.

 

Wanneer je wilt afvallen is gezond eten erg belangrijk, niet alleen je lichaam moet gezonder worden, ook je geest. Gezond afvallen is het beste voor je lichaam, zeker op de lange termijn. Wanneer je meer kennis op doet over voeding en je lichaam zul je hier ook in de toekomst profijt van hebben. Het loont dus om je hier in te verdiepen en serieus mee bezig te gaan, in plaats van allerlei nieuwe diëten te gaan volgen.

 

Een gezond lichaam heeft voldoende vocht nodig

Een gezond lichaam heeft veel vocht nodig, water wordt in je lichaam voor allerlei processen gebruikt. Wanneer je te weinig vocht binnenkrijgt, zal je huid achteruit gaan, je kunt meer cellulites krijgen en andere lichamelijke processen kunnen hierdoor verstoord worden. Je kunt er ook zelfs lichamelijke klachten aan overhouden, zoals hoofdpijn, nierproblemen of blaasontsteking. Het is daarom belangrijk dat je voldoende water drinkt. Drink water in plaats van frisdrank en andere suikerhoudende dranken. Af en toe een light frisdrank kan geen kwaad, maar ga dit niet heel de dag door drinken.

 

Een paar tips om meer water te drinken:

  1. Maak het water zo lekker mogelijk, zonder dat je suiker toevoegt. Denk hierbij aan natuurlijke smaakmakers zoals schijfjes citroen, limoen, sinaasappel, aardbeien of kruiden zoals munt, gember of kaneel.
  2. Drink meer thee en koffie, maar wel zonder suiker. Een stevia zoetje kan een veel zoetere smaak geven zonder dat je calorieën binnenkrijgt. Probeer wel aan de smaak van minder zoet te wennen, dan heb je steeds minder nodig en op een gegeven moment is het ook hartstikke lekker zonder zoetigheid.
  3. Neem altijd een flesje water met je mee zodat je op ieder moment wat kunt drinken als je dorst hebt en dit flesje ook altijd kunt bijvullen. Niets is zo vervelend als drost hebben maar niet kunnen drinken. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *