11 Snel Afvallen Tips!

Snel afvallen tips deel 1

Hier zijn 11 tips om snel af te vallen, die iedereen kan toepassen.

1 . Sla een voorraad groene thee in

Groene thee staat niet alleen bekend om zijn kankerbestrijdende voordelen: het kan ook je metabolisme stimuleren. Mensen die groene thee drie keer per dag hadden gedronken, zagen hun metabolische snelheid met ongeveer 4 procent toenemen. Dit volgens een studie gepubliceerd in het American Journal of Clinical Nutrition.

Je zou een extra 60 calorieën per dag kunnen verbranden, dat gelijk is aan ongeveer 3 kilo per jaar! Dit waarschijnlijk omdat groene thee catechinen bevat, die het niveau van noradrenaline (een metabolisme versnellende stof) in de hersenen verhogen.

2 . Gebruik je spieren

Gewichtstraining is de ultieme manier om snel afvallen te stimuleren. Gewichtstraining verhoogt je rustmetabolisme, het aantal calorieën die je verbrandt als je gewoon op je kont zit dus. Verder geeft het je stofwisseling een extra impuls na de oefening; volgens een studie, gepubliceerd in Medicine & Science in Sports & Exercise, blijft het doorwerken tot twee uur na de laatste bankdruk. Weinig tijd? Probeer deze snelle oefeningen: squats, bench step-ups, lunges, push-ups, pull-ups en crunches. Met een kleine inspanning, gewoon een paar sets van 10, zal je een optimaal resultaat krijgen voor de geïnvesteerde tijd.

3 . Eet ijzer

Ja, we hebben het net over gewichten gehad, maar je moet ijzer ook eten. “Als je niet genoeg van dit mineraal hebt, krijgen je lichaamscellen onvoldoende zuurstof, waardoor je metabolisme vertraagt. De meeste multivitaminen bevatten ongeveer 18mg ijzer, de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor volwassenen(ADH). Je kan ook dagelijks 3-4 porties voedingsmiddelen eten die rijk zijn aan ijzer, zoals mager rood vlees, kip, verrijkte granen en soja noten. Als je symptomen zoals vermoeidheid en zwakte voelt, vraag je arts dan om je op bloedarmoede te testen (het is een eenvoudige bloedtest).

4 . Drink meer water

Uit een nieuwe Duitse studie bleek dat wanneer je een halve liter water drinkt (ongeveer twee glazen) binnen een bepaald tijdsbestek, je stofwisseling omhoog schiet met ongeveer 30 procent. Met behulp van deze resultaten, wordt geschat dat, door je waterinname met 1,5 liter per dag te verhogen, je een extra 17.400 calorieën per jaar zou verbranden, wat resulteert in ongeveer een gewichtsverlies van 2,5 kilo.

5 . Laat je schildklier controleren

Denk je een trage stofwisseling te hebben? Je zou hypothyreoïdie kunnen hebben of een traag werkende schildklier die, volgens de Amerikaanse Vereniging van Klinische Endocrinologen, ongeveer 25 procent van de Amerikaanse vrouwen treft- van wie velen niet eens weten dat ze de aandoening hebben”. De schildklier regelt je stofwisseling en een van de eerste tekenen dat het niet goed werkt is een onvermogen om gewicht te verliezen. Je arts kan bepalen of je aan hypothyreoïdie lijdt via een bloedonderzoek. Als je inderdaad een traag werkende schildklier hebt, zal je met een aanvullende synthetisch schildklierhormoon behandeld worden, die je voor de rest van je leven moet innemen (het zal je stofwisseling terugbrengen naar normaal, en het dus makkelijker maken om gewicht te verliezen).

6 . Vermijd alcohol

Wil je voorkomen dat je favoriete gerechten rechtstreeks in je heupen (dijen, buik) gaan zitten? Neem bij je maaltijd een glas water in plaats van wijn. Alcohol vertraagt ​​je stofwisseling door de fysiologische depressie van het centrale zenuwstelsel. Een Britse studie constateerde dat wanneer alcohol aan een calorierijke maaltijd met hoog vetgehalte wordt toegevoegd, er minder vet word verbrand en meer lichaamsvet opgeslagen wordt.

Groene smoothies zijn een gezond alternatief voor ongezonde drankjes.

7 . Haal meer uit je training

Interval training – een opeenvolging van oefeningen met afwisselend lage en hoge intensiteit – is een trefzekere verhoger van de stofwisseling. Onderzoekers aan de Laval Universiteit in Quebec hebben gevonden dat interval training met hoge intensiteit meer vet verbrandt dan gewone, consistente aerobic oefeningen.

8 . Gebruik meer zuivel

Vrouwen die drie tot vier keer per dag vetarme zuivelproducten zoals magere yoghurt en magere kaas eten, verliezen 70 procent meer vet dan dieters met lage zuivelconsumptie. Calcium fungeert als een schakelaar die je lichaam vertelt om overtollig vet sneller te verbranden. Je zal niet hetzelfde voordeel halen uit calcium verrijkte producten. Onderzoek wijst uit dat je de beste resultaten uit zuivelproducten zelf haalt, niet uit verrijkte voedingsmiddelen. Streef naar 1200 mg calcium, ongeveer drie porties zuivel per dag.

9 . Begin een nieuwe sport

Je moet weten dat, hoe meer je een bepaalde activiteit doet, hoe meer je lichaam zich daaraan aanpast en dus minder calorieën gaat verbranden. Overweeg crosstraining als je je stofwisseling wilt stimuleren. Bijvoorbeeld, als je gewend bent om te wandelen, probeer eens te gaan fietsen of ga hardlopen. “Omdat je niet gewend bent al die verschillende spieren te gebruiken, wordt je training intensiever, met als resultaat een grotere metabolische nabrander omdat je lichaam harder werkt om te herstellen en om al je weefsels van zuurstof te voorzien.

10 . Eet vis

Regelmatige viseters hebben meestal lagere niveaus van het hormoon leptine. Dat is goed omdat hoge niveaus van leptine worden gekoppeld aan een lage stofwisseling en overgewicht. Probeer elke week drie tot vier porties vette vis, zoals zalm, tonijn of makreel te eten. Hierdoor zal je snel afvallen.

11 . Zeg “Aummm”

Volgens diverse onderzoeken kan stress kan bijdragen aan buikvet. “Als je gestrest bent, vertraagt je stofwisseling en dit moedigt de opslag van vet in je buik aan. Dus wat kun je doen als je uitgeput bent? “Zoek een activiteit die voor jou stressverlangend werkt, of het nu yoga is of naar rustgevende muziek luisteren en doe het elke dag.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *