10 nieuwe Snel Afvallen tips

Snel afvallen tips 2

We beschreven gisteren 11 tips die je kunnen helpen bij het snel afvallen, maar we waren er nog niet: bij dezen nog eens 10 nieuwe tips die je helpen bij het snel afvallen.

12 . Neem een broodje pindakaas

Denk je dat pindakaas alleen voor fijnproevers met grote taille is? Denk opnieuw. Pindakaas is rijk aan magnesium, een mineraal dat je stofwisseling op gang brengt door energie te geven aan je cellen. Streef naar 320 mg magnesium per dag: een volkoren broodje met pindakaas (100 mg) of spinazie (1/2 kopje heeft 80 mg) zijn o.a. goede voedingsbronnen.

13 . Doe je oefeningen tijdens die tijd van de maand

Volgens een recente studie van de Universiteit van Adelaide in Australië zou je meer gewicht kunnen verliezen door je oefeningen in de latere fase van je menstruatiecyclus te doen in plaats van op enig ander moment in je cyclus. De hormonen Oestrogeen en progesteron zetten je vetverbranding aan: Ze bevorderen het gebruik van vet in je lichaam als energievoorziening, zodat meer vet wordt verbrand als je sport. “Vrouwen verbranden ongeveer 30 procent meer vet in de twee weken na de ovulatie tot ongeveer twee dagen voor de menstruatie”, legt studie auteur Leanne Redman uit.

14 . Sla geen ontbijt over

Studies bewijzen dat ontbijten een rol speelt bij succesvol gewichtsverlies – bijna 80 procent van de mensen die met succes hun gewicht onder controle hebben maakt groot gebruik van deze maaltijd. Je metabolisme vertraagt ​​als je slaapt en het proces van voedselvertering brengt het weer op gang. Streef naar een ontbijt van 300 a 400 calorieën, zoals ontbijtgranen met veel vezels (of andere metabolisme versterkers) en magere melk en fruit.

15 . Eet eiwitten

Niet de extreme Atkins methode, maar een beetje eiwitten bij elke maaltijd verhoogt je stofwisseling. Je spijsvertering gebruikt meer energie om ze af te breken, zodat je meer calorieën verbrandt. Houd echter het eiwitten niveau op 20 tot 35 procent van je dieet; teveel eiwitten kunnen spanning in je nieren veroorzaken en ertoe leiden dat je lichaam te veel vet opslaat.

16 . Neem snacks gedurende de dag

Snacks zijn een goed idee, omdat ze helpen te voorkomen dat je metabolisme vertraagt. Je lichaam wordt misleid en denkt altijd bezig te zijn met eten en zal dus de stofwisseling niet vertragen. Streef naar vijf kleine maaltijden (200 tot 500 calorieën) per dag in plaats van drie grote. Ga ook niet langer dan vier uur zonder eten – als je bijvoorbeeld om 7:00 ontbijt, neem dan een snack om 10 uur, de lunch in de middag, een andere snack om 15:00 en het diner om 19:00.

17 . Sla zetmeel over

Gek op koolhydraten? Denk hieraan: geraffineerde koolhydraten, zoals brood, aardappelen en rijst, doen de insuline stijgen die op zijn beurt je rustmetabolisme verlaagt. Het is belangrijk om koolhydraten in je voeding te hebben, maar concentreer eerder op fruit, groenten en volle granen, die minder effect hebben op het insuline niveau.

18 . Verdeel je oefeningen

Probeer je oefeningen in kortere sessies op te delen. Je zal je stofwisseling 1 a twee uur verhogen na elke training en dus meer calorieën verbranden dan wanneer je één lange sessie doet. Heb je weinig tijd? Zelfs kleine uitbarstingen van activiteit krijgen je stofwisseling weer op gang. Elk uur slechts vijf minuten een blokje om lopen vertaalt zich al in 200 tot 300 calorieën die je elke dag extra verbrandt.

19 . Doe iets tijdens het bellen

Mensen die voortdurend in beweging zijn – onrustige benen op en uit elkaar, uitrekken, heen en weer lopen, iets tekenen, met kleine dingen spelen enzovoort – verbranden meer calorieën.

20 . Eet meer bananen

Ze zitten vol kalium, dat je stofwisseling opvoert door de waterbalans in je lichaam te reguleren. Als je uitgedroogd bent, zal je minder calorieën verbranden. Zorg dat je minstens 2000 mg binnenkrijgt: een banaan heeft 450 mg, een beker melk 370 mg en een sinaasappel 250 mg.

21 . Krijg genoeg zzzz

Ja, het is spannend op tv, maar het is veel belangrijker voor je taille om op tijd naar bed te gaan. Uit een studie blijkt dat mensen die slechts vier uur slapen veel meer moeite hebben met de verwerking van koolhydraten. De boosdoener? Verhoogde insuline niveaus en het stresshormoon cortisol. “Als je moe bent, ontbreekt het je lichaam de energie voor normale dagelijkse functies, waaronder het efficiënt verbranden van calorieën. De beste manier om te zorgen dat je metabolisme op rolletjes loopt, is elke nacht zes tot acht uur rust nemen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *